Az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtő kampánya izgalmas online kiegészítéseket kapott. Az emberek mellett idén a mesterséges intelligencia platformok is összefogtak, hogy megnézzék, hogyan tudnak a rászorulókon segíteni. Ötletekben nem volt hiány: reklámszöveget írtak, képeket/videókat generáltak, narrációt mondtak fel, de bármennyire is ámulatba ejtő az, amire már képesek, úgy tűnik, hogy még nem tudnak ételt adni az éhezőknek vagy otthon adni az otthontalanoknak. A valódi segítséghez, még ránk, emberekre is szükség van, mert az emberséghez ember is kell!
Az Ökumenikus Segélyszervezet egész évben azon dolgozik, hogy Ételt, Otthont és Esélyt adjon a rászorulóknak. Adventi Adománygyűjtő kampányában is ehhez kér segítséget az emberektől. A hagyományos formátumok mellett, mint például az ikonikus kiharapott mézeskalács szíves plakátok vagy a televízióban futó adventi szpot, ilyen rendhagyó megközelítésekre is nyitott, hogy összefogásra hívjon a rászorulók megsegítése érdekében.
“Az idei évben a hétköznapi ember is egyre többször találkozhatott a mesterséges intelligencia témájával, képességeivel, elég, ha csak az éppen terjedő manipulàlt puzzle-fotókra gondolunk a közösségi médiában… Adventi kampányunk részeként ezért mi is egy elgondolkodtató videóval készültünk: helyettesíthető-e az emberi jelenlét és szeretet mesterséges intelligenciával? Mi az Ökumenikus Segélyszervezetnél hisszük, hogy nem. Mert az emberséghez ember is kell!” – nyilatkozta Gáncs Kristóf, az Ökumenikus Segélyszervezet kommunikációs igazgatója.
“Ez a kampány rámutat arra, hogy bár a mesterséges intelligencia fejlődése lenyűgöző, még mindig szükség van az emberi beavatkozásra és érzékenységre a társadalmi problémák megoldásában. Hiszünk abban, hogy az emberi emberség és összefogás nélkülözhetetlen a valódi változás eléréséhez, amit a technológia egyedül nem képes megvalósítani.” – tette hozzá a kampány egyik készítője, a ChatGPT4.
