A Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz a hatodik tininindzsás mozifilm a franchise négy évtizedes történetében, és a kritikusok egybehangzó véleménye szerint messze a legjobb. Az ítészek azt mondják, hogy a társadalmi elfogadásukért küzdő ifjú hüllők története még soha nem volt ilyen vicces, izgalmas ás vizuálisan magával ragadó. Ennek okát főként oda vezetik vissza, hogy a produkció sikeresen amalgámozta két kreatív erő energiáit. Animációs területen azok vetették be magukat, akik az Oscar-jelölt A Mitchellék a gépek ellen című abszurd humorral átitatott akcióvígjátékot követték el két éve, Jeff Rowe rendezővel az élen. Ebben egy tipikus amerikai diszfunkcionális család küzd a fellázadt robotok ellen, valójában azonban a gyerekek és szülők között törést okozó nemzedéki ellentétekkel gyűlik meg leginkább a bajuk. Az új nindzsák másik alkotói agytrösztje a Seth Rogen-Evan Goldberg páros, akik szintén verhetetlenek vígjátékban, mert náluk senki nem tudja szórakoztatóbban megénekelni a kamaszkor kínjait (Superbad – avagy miért ciki a szex).
„Azt kell mondanom, hogy ez a teknőcös mozi ellenállhatatlan” – írja Pete Hammond a Deadline Hollywood Dailytől.
A kritikusok kiemelik, hogy a Mutáns káosz tényleg a tinik világát jeleníti meg tiniknek, miközben az érettebb korosztály sem unatkozik. „Ezek a teknőcök a közösségi médián nőttek fel, folyvást mémeket gyártanak és twerkelős videókat néznek a TikTokon. Van egy csomó jelenet, amelyek láttán komolyan olyan érzés fogott el, hogy megöregedtem és lejárt a szavatosságom” – írja Matt Rodriguez a Shakefire-től.
A RottenTomatoes kritikai portál kiemeli, hogy a régi rajongóknak ugyanúgy nagy örömet szerezhet az opusz, mint a beavatatlan nézőknek, vagyis az előbbi csoportba tartozó alkotók elérték kitűzött céljukat. Az RT-n 96 százalékon áll a film.
Ezúttal újradefiniálták a teknőcök mentorát, Szecska Mestert, a mutáns patkányt is. „Szecska most már nem az a hajlott korú, ősi szamurájtörténetekből szalajtott bölcs mester, mint az előző változatokban, hanem aggodalmaskodó helikopterszülő, aki mindent fölöslegesen túlgondol, mert traumatizálták az emberekről szerzett negatív tapasztalatai” – így Kristy Puchko a Mashable-től. Ugyancsak ő kiemeli, hogy a szélsebes akció közben a néző gyakran csak kapkodja a fejét, ezért előfordulhat, hogy elveszti a fonalat, de nincs ebben semmi átverés, hiszen a filmnek már a címében is korrekt módon ott szerepel a meghatározás: káosz.
A Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz további erényeként említik, hogy vizuálisan az underground képregények nyers és vibráló világára emlékeztet – merthogy annak idején így, papír alapon indult a páncélos igazságosztók karrierje. A film visszatér a klasszikus animáció látványához, elvetve a manapság divatos fotorealisztikus ábrázolást, amely bántóan valódinak ható univerzumot teremt, mintha nem az lenne a cél, hogy a nézőt sosem látott fantáziavilágba repítse.