Napjaink egyik legsikeresebb filmes mesterét tisztelhetjük Sir Ridley Scott-ban, bár munkássága meglehetősen egyenetlen, a korszakos remekművek feledhető iparosmunkákkal váltakoznak benne. A ScreenRant áttekintette az utóbbi néhány év Scott-filmjeit, és arra jutott, hogy javuló tendencia figyelhető meg, és a rendező az egyre nagyobb sikerek után a hamarosan látható Gladiátor II-vel érhet fel a csúcsra.
A 2021-es Az utolsó párbaj középkorban játszódó dráma volt, a kritikusoknak tetszett, a közönségnek viszont kevésbé, mert 100 millió dolláros költségvetés és sztárparádé mellett alig több mint 30 milliót hozott. A Gucci-ház című dráma már jobban teljesített, 75 millióba került és 166 millió lett az összbevétel. A következő, monumentális opusz, a Napóleon 220 milliót könyvelhetett el, ami szép eredmény, de 150-200 milliós költségvetése mellett ezt relatív fiaskónak tekintik filmipari berkekben.
A Gladiátor II-höz azonban nagy reményeket fűznek a szakértők, mert történelmi opusz. Nem csupán azért, mert az ókorban játszódik, hanem mert mozis szempontból is történelmet írt: az első rész 24 évvel ezelőtti óriási sikerét senki nem feledi. Ennek köszönhetően a Gladiátor II-nek beépített közönsége van, a nézők korábbi és új generációi el fognak menni a moziba, hogy részesei legyenek a kardos-szandálos hősök legújabb kalandjainak. Az első vetítések beszámolói alapján tudni lehet, hogy Scott tisztában volt a közönség fokozott elvárásaival: a folytatás minden értelemben több és nagyobb, mint az első rész, nem csupán felemelő hőstörténet, hanem eget-földet rengető eposzi látványosság, amely a klasszikus Hollywood grandiózus produkciót idézi meg.
A ScreenRant arra jut, hogy Scott a Gladiátor II-vel koronázhatja meg életművét. Legnagyobb üzleti sikerét a 630 milliót hozó Mentőakcióval aratta, és az új opusznak komoly esélye van arra, hogy messze túlszárnyalja ezt az eredményt.
(Gladiator II – hazai bemutató: 2024. november 21.)