A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett – tájékoztatta a konszern márkáinak magyarországi importőre az MTI-t szerdán.
A Core márkacsoport részét képező öt márka – Volkswagen, Skoda, SEAT/CUPRA valamint Volkswagen haszonjárművek (VWN) – jelentős forgalomnövekedést könyveltek el tavaly, az összesített értékesítés 2023-ban 4,826 millióra nőtt, amely éves szinten 19 százalékos növekedés. Ennek több mint felét a Volkswagen márka adta 2,519 millió darabbal, amely 13 százalékkal haladja meg a 2022-es adatokat.
A Skoda globális eladásai 866 800-ra (+18,5 százalék), a SEAT/CUPRA modelleké 602 ezerre (+28 százalék) nőttek, a VWN márka értékesítési volumene 25 százalékkal 423 ezerre emelkedett 2023-ban.
Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője, egyben a Volkswagen személyautók márka vezérigazgatója a közleményben kiemelte: egyre hatékonyabb a márkacsoporton belüli szoros együttműködés, és a decemberben elfogadott Performance-program 2024-től a termékköltségek optimalizálásával és csökkentésével hozzájárulhat a csoport hosszú távon fenntartható növekedéséhez.
A jelen üzleti évet erős piaci verseny, politikai kihívások és a jövő szempontjából szükséges beruházások határozzák meg – hangsúlyozták a közleményben.
A kilátások kapcsán megjegyzik, hogy idén az értékesítés további növekedésére számítanak olyan kulcsfontosságú régiókban, mint Észak-Amerika, vagy a Skoda számára új piacot jelentő Vietnámban.
A tájékoztatás szerint a Volkswagen a volumenmárkáinál továbbra is 8 százalék operatív hozamot céloz 2026-ra, a méretgazdaságossági hatások és testvérmárkák közötti szinergiák kiaknázásával.