Melyik a legértékesebb ruházati márka?

A Nike Inc. amerikai sportszergyártó lett a legértékesebb márka a világon a ruházati cikkek és kiegészítők kategóriájában a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat összegzése szerint. A listán a világ 50 legértékesebb ruházati márkája szerepel.

A Nike azóta őrzi a listavezető helyét, hogy a Brand Finance 2015-ben bevezette ezt a kategóriát. Az amerikai gyártó tulajdonában lévő márka értéke 31,3 milliárd dollár, ami 5,6 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest.

Megtartotta második helyét a francia Louis Vuitton is, amelynek a márkaértéke 12,2 százalékkal, 26,29 milliárd dollárra nőtt.

A tavalyi negyedik helyről a harmadik helyre jött föl egy másik francia luxusmárka, a Chanel, amely erőteljes, 27 százalékos márkaértéknövekedést ért el, 19,39 milliárd dollárra. A negyedik helyre csúszott a Gucci 17,8 milliárd dolláros márkaértékkel a tavalyi 18,11 milliárd dollárról.

A minősítés összeállítói kiemelték a kínai Bosideng márkát, amely sikeresen megvetette lábát az európai piacon. A cég márkaértéke 12 százalékkal, 1,9 milliárd dollárra emelkedett, ami a 47. helyhez volt elég a listán. A Bosideng több üzletet nyitott Európában, együttműködött neves tervezőkkel, köztük a Hermes korábbi kreatív igazgatójával, Jean Paul Gaultier-vel, és számos nemzetközi divatbemutatón vett részt.

A leggyorsabban növekvő márka a francia Celine divatházé: egy év alatt a márka értéke 51 százalékkal, 2,9 milliárd dollárra emelkedett.

A jelentés összeállítói szerint, ahogy a fenntarthatóság egyre nagyobb hajtóerővé válik a ruházati márkák között, olyan globális gyorsdivatházak, mint a H&M és a Zara márkaértéke csökken, az előbbinek a márkaértéke 26 százalékkal, 9,4 milliárd dollárra, az utóbbinak pedig 15 százalékkal, 11 milliárd dollárra esett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük